letras de musicas

訪問ありがとうございます。 こちらのblogでは気になった洋楽の曲を日本語訳しています 元のニュアンスを生かしながらの意訳を目指していきたいです! ご指摘等ありましたら気軽にコメントください

Malibu - Miley Cyrus 和訳

 


www.youtube.com

 

I never came to the beach or stood by the ocean
I never sat by the shore under the sun with my feet in the sand
But you brought me here and I'm happy that you did
'Cause now I'm as free as birds catching the wind

ビーチに来たことも海辺に立ったこともなかった
お日様の下で、足を砂に埋めて海岸に座ったこともなかった
でもあなたがここに連れて来てくれた あなたが連れて来てくれて嬉しいわ
だって今私は風に乗る鳥のように自由だから

 

I always thought I would sink, so I never swam
I never went boatin', don't get how they are floatin'
And sometimes I get so scared of what I can't understand

沈むと思っていたから泳ごうとしなかった
ボートに乗ったこともなかった だってどうやって浮いてるのかわからないから
理解できないものが時々とても怖く思えるの

 

But here I am
Next to you
The sky is more blue
In Malibu
Next to you
In Malibu
Next to you

でも私はここにいる
あなたの隣に
空はさらに青い
マリブでは
あなたの隣に
マリブで
あなたの隣に

 

We watched the sun go down as we were walking
I'd spend the rest of my life just standing here talking
You would explain the current, as I just smile
Hoping I just stay the same and nothing will change
And it'll be us, just for a while
Do we even exist?
That's when I make the wish
To swim away with the fish

私たちは歩きながら日が沈んでいくのを見た
ここでただあなたと話してるだけで残りの人生を過ごしたい
あなたは潮の流れを説明する そして私は微笑む
私はこのままで、何も変わらないことを願って
そしてしばらくの間だけ私たちだけになる
私たちってそもそも存在してるのかな?
その時願い事をしたの
お魚と一緒に泳いでいけるように

 

Is it supposed to be this hot all summer long?
I never would've believed you
If three years ago you told me
I'd be here writing this song

夏じゅうこんなにも暑いものなのかな?
絶対私は信じなかったと思う
私がこの曲を書くと、3年前にあなたが言ったとしても

 

But here I am
Next to you
The sky is so blue
In Malibu
Next to you
In Malibu
Next to you

でも私はここにいる
あなたの隣に
空がとても青い
マリブでは
あなたの隣に
マリブでは
あなたの隣に

 

We are just like the waves that flow back and forth
Sometimes I feel like I'm drowning and you're there to save me
And I wanna thank you with all of my heart
It's a brand new start
A dream come true
In Malibu

私たちって、満ち引きする波みたいだね
溺れている気がする時がたまにあるけど、あなたがいてくれて私を助けてくれる
あなたに心から感謝したい
新しいスタートだよね
夢は叶う
マリブでは