letras de musicas

訪問ありがとうございます。 こちらのblogでは気になった洋楽の曲を日本語訳しています 元のニュアンスを生かしながらの意訳を目指していきたいです! ご指摘等ありましたら気軽にコメントください

Strangers - Halsey ft Lauren Jauregui 和訳

HalseyとFifth HarmonyのLaurenがコラボした曲ですね

もっとLGBT当事者目線の曲が増えたらいいな。 

 


www.youtube.com

 

She doesn't kiss me on the mouth anymore
'Cause it's more intimate, than she thinks we should get
She doesn't look me in the eyes anymore
Too scared of what she'll see, somebody holding me

もう彼女は私の口にキスしてくれない
だってそれは親密すぎるから 彼女が私たちに求める関係よりも
もう彼女は私の目を見つめてくれない
そこに何が見えるか怖すぎるから 他の人が私を抱いているかもしれない

 

When I wake up all alone
And I'm thinking of your skin
I remember, I remember what you told me

独りぼっちで目を覚ます時
あなたの肌を思っているの
覚えてるよ、あなたが私に言ったことを覚えてる

 

Said that we're not lovers, we're just strangers
With the same damn hunger
To be touched, to be loved, to feel anything at all

あなたは言った 私たちは恋人じゃない ただの他人よ
私たちは求めているのに
触れられて、愛されて、本当に何でも感じることを

 

She doesn't call me on the phone anymore
She's never listening, she says it's innocent
She doesn't let me have control anymore
I must've crossed a line, I must've lost my mind

もう彼女は私に電話してくれない
いつだって彼女は話を聞いてくれなかった 悪気はないと彼女は言う
もう彼女は私に主導権を譲ってくれない
私が一線を超えてしまったんだね 私が我を忘れてしまったの

 

I miss the mornings with you laying in my bed
I miss the memories replaying in my head
I miss the thought of a forever, you and me
But all you're missing is my body, oh

あなたと私のベッドにいた朝が恋しい
頭の中で繰り返される思い出が恋しい
私たちは永遠だと思ってたのが恋しい
でもあなたが恋しく思っているのは私の身体だけ