letras de musicas

訪問ありがとうございます。 こちらのblogでは気になった洋楽の曲を日本語訳しています 元のニュアンスを生かしながらの意訳を目指していきたいです! ご指摘等ありましたら気軽にコメントください

Super Far - Lany 日本語訳

お久しぶりの投稿です!

 

今回は、Summer Sonic 2017にも出演し、実際にライブで聴いてもっともっと好きになったLanyの曲を紹介したいと思います

 

歌詞のリズムやメロディが本当に心地よい。

"If this is love, I dont want it!" こんな愛はいらない!っていうのがすごく好きです…

 


LANY - Super Far (Official Video)

 

Up all night on my mind got me thinking
Wanna stay, can you give me a reason
I don't think so, I don't think so

一晩中起きてると考えてしまうんだ
君はこのままいたいのか 理由を教えてくれない?
別にいたくないんだよね

 

I'm in love with someone but I'm not sure
She can love someone back the way they love her
I don't think so, I don't think so

僕は誰かと恋に落ちてるんだけど 確信がもてないんだ
彼女はみんなから愛されてるように、誰かを愛してくれるのかな
そんなことないよね

 

Don't be mean if you wanna go
You can leave and leave my heart alone

去りたいなら意地悪しないでくれ
行ってもいいし、僕の心を一人ぼっちにさせてもいい

 

Waking up to nothing when you're super far from home
And I watch you fall asleep at night and lay there on my own
Got me begging for affection
All you do is roll your eyes
Broken down, I've had enough
If this is love I don't want it

君が家からはるか遠くにいるとき、起きても何も無い
僕は夜に君が眠りに落ちるのを見て横になる
僕は愛情を求めるけど
君は呆れた顔をするだけ
失敗はもう十分だ
もしこれが愛ならいらない

 

Give it time, c'mon babe it's been ten months
You should know, do you know, know what you want
I don't think so, I don't think so

時間をかけようって ねえ もう10か月も経ってるよ
君は自分が欲しいものわかってる?知るべきだよ
わかってないんだよね


Make it work know it hurts but I'll go there
Do the same can you show me that you care
God I hope so but I don't think so

成功させよう 傷つくってわかってるけど僕は行くよ
また同じようにするから 君は僕のこと気にしてるのを示してよ
ああ してくれるといいんだけどなあ でもしてくれないんだよね

 

Don't be mean if you're here for good
I'm gonna need a little more from you

ずっとこのままいるなら意地悪しないでくれ
僕は君からもう少し欲しくなるから

 

Waking up to nothing when you're super far from home
And I watch you fall asleep at night and lay there on my own
Got me begging for affection
All you do is roll your eyes
Broken down, I've had enough
If this is love I don't want it

君が家からはるか遠くにいるとき、起きても何も無い
僕は夜に君が眠りに落ちるのを見て横になる
僕は愛情を求めるけど
君は呆れた顔をするだけ
失敗はもう十分だ
もしこれが愛ならいらない


All my friends keep saying that I'm way too good to you
But my heart is so invested I don't wanna face the truth
I'm not happy and you know it and you still don't even try
Broken down, I've had enough
If this is love, I don't want it

僕が君に良すぎるんだって友達みんなは言ってる
でも僕の心はかなり費やされてる 真実に向き合いたくない
僕はいい気持ちがしない だって君はそのことをわかってて、頑張ろうとさえしないんだよね
失敗はたくさんだ
もしこれが愛ならいらない

 

Waking up to nothing when you're super far from home
And I watch you fall asleep at night and lay there on my own
Got me begging for affection
All you do is roll your eyes
Broken down, I've had enough
If this is love I don't want it

君が家からはるか遠くにいるとき、起きても何も無い
僕は夜に君が眠りに落ちるのを見て横になる
僕は愛情を求めるけど
君は呆れた顔をするだけ
失敗はもう十分だ
もしこれが愛ならいらない


All my friends keep saying that I'm way too good to you
But my heart is so invested I don't wanna face the truth
I'm not happy and you know it and you still don't even try
Broken down, I've had enough
If this is love, I don't want it

僕が君に良すぎるんだって友達みんなは言ってる
でも僕の心はかなり費やされてる 真実に向き合いたくない
僕はいい気持ちがしない だって君はそのことをわかってて、頑張ろうとさえしないんだよね
失敗はたくさんだ
もしこれが愛ならいらない